luni, 9 august 2010

Suntem un neam de...

As avea o lista lunga lunga...si din lista aia prea putine ar fi de bine. Romanii sunt rai; Romanii sunt egoisti; Romanii cauta numai in interesul lor.... am zis "suntem" fiindca si eu sunt romanca, si sunt sigura ca din anumite puncte de vedere si eu am ceva din romanii pe care ii numesc aici.



Sunt din 2002 in Spania, fac 8 ani, acum, in noiembrie. Eram o pustoaica de 14 ani cand am ajuns aici, fara sa stiu o boaba de spaniola, fara sa cunosc pe nimeni( da, am venit la parintii mei, dar ma refer ca varsta, scoala, etc)..si am intrat la scoala, unde aveam un roman in clasa... Unul in toata scoala. Si acel singur roman, nu a vrut sa ma ajute, si sa ma bage in seama, cu toate ca ii explicasem ca sunt paralela cu ce inseamna spaniola, lumea noua care tocmai se intinsese la picioarele mele...si nu m-a ajutat, nu mi-a intins o mana, cand colegele de clasa se luau de mine ca vreau eu sa le fur "Fat-Frumosul". In loc sa le explice ceea ce eu nu puteam, si anume, ca este singurul cu care ma pot intelege, a stat pe bara si s-a uitat cum dispar din anul scoalar, de frica, rusine, etc.
Dupa acel an, am invatat sa vorbesc, si m-am descurcat pe cont propriu. Mereu am avut prieteni romani; dupa primele impresii cu spaniolii, am zis ca nu vreau sa am de-aface cu ei. Dar prea putini chiar erau prieteni. Eram la varsta deziluziilor, infrangerilor, invingerilor, a invataturii....
Si am inceput munca....acum o saptamana si jumatate; am o romanca la bara( am explicat odata ce vreau sa zic prin bara) si cateva, mai multe, in bucatarie....restul, spanioli. Din toti oamenii cu care lucrez, va las sa ghiciti cine se poarta cel mai urat cu mine....


Ati ghicit? Da, romancele. Se cred superioare, vor sa nu ma mai vada acolo, e ca si cum le-as lua lor painea de la gura, nu ma vad ca pe o colega ca oricare alta...de ce? Pentru  ca sunt romanca... nu stiu ce inteleg ele prin asta....dar eu am inteles ca sa ai coleg de munca roman, inseamna sa ai un dusman in casa, care va face tot ce e posibil , ori sa te vada ca pleci cu coada intre picioare, ori va calca peste orice ii va sta in cale sa te doboare, si pur si simplu, sa nu te vada pe tine bine.
eu cred ca aceasta gandire se datoreaza faptului, ca noi, romanii, pe cat de egoisti suntem, suntem foarte buni cand incepem o munca, si daca ai un coleg / colega de aceeasi natie, devine o amenintare, ca poate fi mai bun decta tine, pe cand ceilalti, nu..ei niciodata nu vor pune atata interes in ceea ce fac, ei nu vor vrea sa le zica sefu "bravo" ca unui catel, ei vor lucra in taina lor, si nu vor cere mai mult, noi mereu vom cere mai mult, si vom vrea mai mult....

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Copyright © Poate vreau, poate nu. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver